Image
22.2.2018 0 Comments

Rozdiely medzi Windows 10 pre procesory ARM a procesory x86

Microsoft zverejnil stručný dokument, kde zhrnul rozdiely medzi Windows 10 pre procesory ARM a Windows 10 pre procesory x86.

Mnohé z rozdielov sú predvídateľné. Windows 10 pre ARM môže natívne pracovať s 32-bitovými aj 64-bitovými aplikáciami ARM. Preto vyžaduje 64-bitové ovládače ARM, 32-bitové ani 64-bitové ovládače x86 na ňom nebudú fungovať.

Podobne aplikácie, ktoré používajú rozšírenia shell, ako napríklad Dropbox, ktorý zobrazuje ikony v oknách Prieskumníka, musia byť prekompilované ako 64-bitové ARM aplikácie.

Dokument potvrdzuje, že emulácia x86 funguje iba pre 32-bitové aplikácie. Emulátor je derivát produktu Connectix Virtual PC, emulátora x86-on-PowerPC, ktorý Microsoft získal od spoločnosti Connectix v roku 2003. Virtual PC zvládal iba 32-bitové aplikácie (pretože v tom čase boli 64-bitové aplikácie x86 v plienkach), a hoci softvér sa v priebehu rokov aktualizoval, toto základné obmedzenie sa zachovalo.

Ďalej Windows na ARM nebude zahŕňať virtualizáciu Hyper-V. Aj keď hardvér ARM obsahuje možnosti hardvérovej virtualizácie  a aj keď Microsoft začína používať virtualizáciu na poskytovanie určitých bezpečnostných funkcií, spoločnosť neportovala svoj softvér Hyper-V na prácu s procesormi ARM. Pre rastúci záujem o spúšťanie ARM na serveroch (čo je scenár, pri ktorom je virtualizácia určite nevyhnutná) možno predpokladať, že v budúcnosti sa toto obmedzenie odstráni, ale prinajmenšom v začiatkoch podpora virtualizácie chýba.

Ďalšia funkčná medzera je v oblasti OpenGL. Staršie hry a grafické aplikácie nemusia fungovať. Systém Windows má vstavanú podporu iba pre OpenGL 1.1. Podporu pre novšiu verziu OpenGL neposkytuje samotný systém Windows, ale grafické ovládače od spoločností Intel, nVidia a AMD. GPU Qualcomm podporované v operačnom systéme Windows pre ARM, naopak, neobsahuje podporu OpenGL. 3D softvér vrátane hier musí používať Direct3D 9, 10, 11 alebo 12.

Nevedno, či je tento nedostatok krátkodobým odrazom nezrelosti ovládačov displeja na platforme, alebo ide o dlhodobé úmyselné rozhodnutie Microsoftu. Hardvér Qualcommu podporuje OpenGL a Qualcomm tiež vytvoril ovládače OpenGL pre Android, takže by nemal byť nijaký zásadný problém s podporou API pre 3D grafiku na systéme Windows pre ARM. Je však možné, že to Microsoft neche a Windows pre ARM teda zostane striktne platforma DirectX.

Zdroj: arstechnica.comthurrott.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Platena inzercia: SCDkey Black Friday - získajte Windows 10 OEM za necelých 11,65 €!

15.11.2019 11:17

Nový počítač, nová inštalácia systému Windows, nová aktivácia. Ak chcete ušetriť náklady na aktiváciu licencie, môžete si kúpiť kľúč Windows 10 Pre za 11,65 € od SCDkey vďaka udalosti SCDkey Black Fri ...

Technológie

Aké sú výhody SAP HANA TDI?

06.11.2019 09:28

Špeciálny projekt V roku 2008 SAP prvýkrát demonštroval in-memory databázový manažment systém - SAP HANU. Koncom roka 2010 ju dodal prvému zákazníkovi. Ďalší rok tak pritiahla záujem viacerých zákazn ...

Technológie

European Leadership Campus 2019

28.10.2019 09:44

Špeciálny projekt V polovici októbra sa v Kodani stretla viac ako tisícka partnerov nepriameho predaja Konica Minolta na najväčšom európskom stretnutí EUROPEAN LEADERSHIP CAMPUS. Hlavným cieľom tej ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá